
Hlavnou inšpiráciou projektu boli pretekárske motocykle 60-tych rokov a motocykle štýlu cafe racer z rovnakého obdobia. Snažili sme sa aby vyzerala že sa pohybuje aj keď stojí. Od toho sa odvíjal jej celkový dizajn. Stavali sme ju štyri roky, počas dlhých zimných mesiacov a keď sme si našli čas.
Ako základ sme použili Hondu CBX 550 z roku ’82. Bolo ťažké zohnať tento zriedkavý model v dobrom stave, ale to je samostatný príbeh. Teraz je perfektná a štartuje vždy na prvý krát. Chceli sme práve ju, kvôli jej dych berúcim parametrom, ktoré určite nadchnú každého milovníka techniky. Ale viac o nich až na konci.

TERAZ K TOMU, ČO SME VLASTNE ROBILI:
-
Výfukové potrubie sme zvolili 4 do 1 s vlastnou koncovkou – rezonátorom. Aj preto aby motor ľahšie dýchal, vzhľadom k tomu že sme použili otvorené karburátory s nasávaním, tzv. „velocity stack“. A pochopiteľne aj kvôli zvuku, ktorý je teraz výnimočne agresívny.

-
Nádrž je opatrená benzin-levelom našej vlastnej konštrukcie. Vďaka systému spojených nádob tak vieme v každej situácii, koľko ešte zostáva paliva. Navyše je náš spôsob unikátny v tom, že sa dá aplikovať na už nalakovanú nádrž bez zvárania, vďaka originálnemu spôsobu utesnenia.

-
Na kapotáž sme použili zakúpený polotovar, ktorý sme následne rezali a dodatočne formovali na použitie vlastného kopyta na mieru. Niektoré kopytá bolo aj tak nutné vyrobiť celé. Všetky časti kapotáže sú vyrobené zo sklolaminátu.

-
Sedlo sme vyrábali sami zo sklolaminátu, potiahnuté je hovädzou kožou. Je tiež vlastnoručne farbené aj šité.

-
Motív lakovania aj vyhotovenie pruhov a predného „štartovného čísla“ je tiež naša práca. Finálny výsledok povrchovej úpravy a špičkové nalakovanie bolo vykonané profesionálmi z firmy ALB. Základný odtieň červenej nesie príznačný názov „EKG“.

-
Motocykel nemá žiaden prístroj. Namiesto toho je v strede prístrojového panelu umiestnený otvorený strojček, tzv. skeleton, v ktorom sa pohybujú ozubené súkolesia. Podčiarkuje mechanickú podstatu a srdce celého stroja.

SĽÚBENÉ PARAMETRE:
-
Motor je 16-ventilový radový štvorvalec DOHC, ventily ovládané manuálne nastaviteľnými mikrovahadlami, plnený štyrmi CV karburátormi, chladený vzduchom a olejom, 11 000 ot/min, 6! stupňová prevodovka.
-
Pruženie vpredu aj vzadu je hydropneumatické, predná vidla je vybavená hydraulickým protiponorovacím systémom nastaviteľným v troch stupňoch.
-
Brzdy sú učinená technická aj konštrukčná lahôdka. V náboji kolesa umiestnené plávajúce liatinové disky s vnútorným ventilovaním, každý ovládaný štvorpiestovým plávajúcim kvapalinou ovládaným strmeňom, s náporovým ejektorovým chladením. Vpredu dvojitá, vzadu jednoduchá.

„Outsider“ je motorka pre človeka, ktorý sa nenechá zaradiť do žiadnej zo zaužívaných škatuliek.