
Príchod štvortaktných 600 „Kubíkových“ Hond, respektíve vznik triedy Moto 2 znamenal koniec obľúbenej triedy MotoGP – 250. No dnes pre všetkých zarytých fanúšikov tejto kubatúry zažiarilo nové slnko. V roku 2012 sa nakoniec štvrťlitre vrátia. Nie však rovnako ako predtým, tento krát v podobe jednovalcových 4-taktov, ktoré nahradia súčasné 125-ky, čím úplne končí éra dvojtaktov v GP.
Na rozdiel od Moto 2 kde motory dodáva výhradne Honda, v triede Moto 3 bude môcť súťažiť každý výrobca
FIM vydalo nasledovné špecifikácie pre triedu Moto3:
Motocykle budú mať povolené len atmosférické nasávanie (bez turba / superchargerov), budú mať obmedzené maximálne otáčky na 14 000 rpm, žiadne oválne piesty a maximálne vŕtanie 81 mm (rovnako ako MotoGP). Maximálny počet ventilov bude obmedzený na 4, bez použitia pneumatického alebo hydraulického ventilového systému, ani variabilné časovanie nebude povolené a celková cena motora nesmie presiahnuť 12 000 €.
Prevodovka nesmie mať viac ako 6 stupňov, bez použitia elektromechanických alebo elektrohydraulických spojok, taktiež qiuckshifter bude zakázaný. Na rozdiel od Moto 2 kde motory dodáva výhradne Honda, v triede Moto 3 bude môcť súťažiť každý výrobca, ktorí bude schopný splniť podmienku dodania motorov a dielcov pre 15 jazdcov počas sezóny. Rovnako ako v Moto 2 aj v Moto 3 budú môcť tímy používať vlastné prototypové podvozky, ktorých dizajn a konštrukcia bude voľná. Minimálna celková hmotnosť motorky s jazdcom bude 148 kg, žiadne karbónové brzdy, disky, žiadne aktívne tlmenie, obmedzený počet pneumatík na pretek a taktiež počet motorov.
Na sezónu a jazdca bude počet motorov limitovaný na 8. Predpokladá sa že motory budú mať „len“ okolo 50 koní, no zaujímavosť pretekom bude dodávať nízka celková hmotnosť, čo umožní vynikajúcu akceleráciu a ovládateľnosť. Síce výkonovo nebudú tieto stroje porovnateľné s dvojtaktnými 250-kami, ale stále sľubujú možnosť zábavnejšieho jazdenia ako súčasné 125-ky. Už teraz sa prihlasuje množstvo nových tímov s novými nádejnými jazdcami. A to ani nehovorím že zapojiť sa hodlajú aj značky ako KTM, ktorá pred koncom starých dva a poliek nielen miešala ale často aj rozdávala karty.