
Ani chvíľu som neuvažoval, aký motocykel zaradiť do tejto rubriky ako prvý. Dôvodov je viac. Už na prvý pohľad ma ale zaujal spôsob, akým túto motorku u WM (WrenchMonkees) postavili. Je to až ortodoxné dodržiavanie proporcií definujúcich Caferacer a majstrovské maskovanie jeho potenciálu. Ono to je všeobecne štýl, akým táto dánska partia nadšencov stavia všetky svoje motorky. Dokonca sa z toho stal „WM štýl“, ktorý viac či menej úspešne napodobňujú aj iní. Ale poďme k veci.
Ako základ bol použitý hit konca 60-tych rokov, známa CB 750 Four. Začnime motorom, ten bol kompletne prestavaný. Použili kované ojnice Köenig a vysokokompresné piesty Mahle. Objem sa dostal na 820 cm3. O plnenie sa starajú CR karburátory zn. Keihin s priemerom 29 mm, ktoré dýchajú cez športové „košíky“ zn. KN. Výfuková sústava 4 do 2 je ukončená rezonátormi WM-Shorty. A keď túto poctivú motorársku prácičku zmontovali, nalakovali ju teplovzdorným matným čiernym lakom, ako je u WM zvykom.
„Svetielka pre idiotov.“
Podvozok, matný ako zvyšok motocykla, bol vybavený predĺženou zadnou vidlicou. Predné aj zadné pruženie dostalo pružiny WP s progresívnym vinutím. V detailoch si všimnite, ako filigránsky je riešené vedenie „pancierovej“ hadičky k zadnému brzdovému strmeňu, vnútrajškom pravého ramena kyvnej vidlice. Alebo tiež umiestnenie olejovej nádrže ukryté v krátkej sedadlovej nástavbe. Delené sklonené riadidlá značky LSL, objímkami uchytené na 41 mm nosníkoch prednej vidlice, sú opatrené bielymi rukoväťami klasického tvaru bez závažíčok. Predné aj zadné „plné“ kolesá zn. Spoke majú rozmer 3,5´x16´ a obuté sú na nich pneumatiky zn. Cocker s rozmerom 5,0´x16´. Ani veľmi neprekvapuje, že všetky skrutky na tomto stroji sú z nerezu. Brzdové hadičky opletené oceľou sú od ABM a od tohto výrobcu je aj predná brzdová pumpa. Zadná je zn. Nissin. Predné 4-piestikové brzdové strmene Tokico, rovnako ako zadný jedno piestový plávajúci strmeň. Predné brzdové kotúče sú zn. Braking a zadný je od ISR.
Na fotkách uvidíte, že osvetlenie, či už vpredu alebo vzadu je poňaté minimalisticky. Prístroje by ste márne hľadali a iste sa pýtate prečo. Takto Vám to vysvetlím: Ako napredoval vývoj automobilov a motocyklov, rozširovala sa aj výroba. Ale dostatočne zdatných jednotlivcov, schopných riadiť stroje, je v populácii len obmedzené množstvo. Preto na prístrojovkách viac a viac pribúdali kontrolky a prístroje, ktoré uľahčovali menej zdatným činnosť. Jeden múdry muž a uznávaná autorita, raz tieto kontrolky výstižne nazval: „Svetielka pre idiotov.“ Verte, že Wrenchmonkees tento výrok poznajú a stotožňujú sa s ním.
Mimochodom, ešte jedna vec, ktorá na tejto motorke stojí za zmienku, vymontovali elektrický štartér a ponechali len „kick“. To samo o sebe hovorí, komu je tento kúsok určený. Tí, ktorí vedia o čo tu kráča, iste chápu o čom som práve písal.